Informatie
ALGEMENE VOORWAARDEN
Artikel 1. | Algemeen
- 1 De Algemene Voorwaarden van Sisterbrand zijn van toepassing op alle aanbiedingen, producten, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van Sisterbrand . Wanneer u een artikel bestelt, ga je akkoord met deze voorwaarden. Lees deze dus zorgvuldig door voordat u een bestelling plaatst. Als je vragen hebt over deze voorwaarden, neem dan contact op met ons via: info@sisterbrand.nl
Artikel 2. | Overeenkomst en Bestelling
2.1 De overeenkomst is bindend op het moment dat u een bestelling plaatst. Sisterbrand verwerkt de bestelling nadat de betaling is ontvangen. Tot dat moment is Sisterbrand de enige eigenaar van de producten.
2.2 Zodra de bestelling is verwerkt, ontvangt uw per e-mail een bevestiging dat de betaling is geaccepteerd en een e-mailbericht met de factuur en de details van je bestelling.
2.3 Afbeeldingen en specificaties zijn ter indicatie. Het kan niet een aanleiding vormen om een claim in te dienen.
Artikel 3. | Betaling en Betaalmethoden
3.1 Bij Sisterbrand kunt u kiezen uit één betaalmethode: IDEAL
3.2 Als Sisterbrand per ongeluk een verkeerde prijs heeft vermeld op de website *en het gaat duidelijk om een vergissing* hebben we het recht om dat aan te passen. Ook als je dat artikel al hebt besteld.
3.3 Alle productprijzen op Sisterbrand zijn inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten.
Artikel 4. | Verzendkosten en levertijd
4.1 De bestelling wordt op aanvraag gemaakt in Bali. Het duurt maximaal 2 weken tot uw product af is. Het product wordt dan naar Nederland verzonden en dit zal 1 week duren. In totaal duurt het dus ongeveer 3 weken tot u uw product thuis heeft.
4.2 Wij leveren alleen bestellingen in Nederland. Vanaf het moment dat uw bestelling op de post wordt gedaan, duurt het 1-3 werkdagen tot u uw bestelling in huis hebt. Wij leveren niet in het weekend.
Artikel 5. | Levering
5.1 Sisterbrand levert met: PostNL brievenbuspost (1 euro verzendkosten)
5.2 Als je per ongeluk een verkeerd afleveradres hebt opgegeven of de verkeerde leveringsoptie hebt gekozen, vergoeden wij de extra kosten hiervoor niet. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant. Sisterbrand kan dus niet aansprakelijk worden gesteld voor een verkeerde levering d.m.v. een fout van de klant.
Sisterbrand streeft er altijd naar dat u uw bestelling binnen de verwachte levertijd ontvangt. Als dit om wat voor reden dan ook niet mogelijk is (een artikel is tijdelijk niet op voorraad of de koeriersdienst staakt) laten wij dat u onmiddellijk weten.
5.3 Tot en met het moment van levering draagt Sisterbrand de verantwoordelijkheid voor de bestelling. Als er iets mis is met de bestelling (beschadigd of verkeerd item), stuur dan een mailtje naar: info@sisterbrand.nl met uw voor –en achternaam, artikelnummer, foto van het beschadigde/verkeerde item. Wij nemen deze email in behandeling en zullen u voorzien van een oplossing.
5.4 Houd er rekening mee dat de in artikel 4 genoemde levertijden, de verwachte levertijden zijn. In het geval dat een product niet binnen de verwachte periode wordt geleverd, is het niet mogelijk een claim in te dienen. Sisterbrand zal echter altijd alles in het werk stellen om te zorgen dat uw bestelling op tijd aankomt.
Artikel 6. | Zichttermijn
6.1 Sisterbrand streeft ernaar alle klanten blij te maken met hun aankoop. Toch raden wij u aan de producten binnen veertien werkdagen te controleren. Als er iets niet in orde is, stuur dan een e-mail naar: info@sisterbrand.nl . Wij nemen uw mail in behandeling en zullen u een oplossing geven voor het probleem.
Artikel 7. | Retourneren & Omruilen
7.1 We hopen natuurlijk dat je blij bent met je aankoop. Als dat niet het geval is, heeft u vanaf de datum waarop u uw bestelling heeft ontvangen, veertien dagen de tijd om het product terug te sturen. LET OP! Je kunt alleen items retourneren die niet gepersonaliseerd zijn. Als uw naam, initiaal etc. gegraveerd is in het sieraad, kun je deze niet retourneren.
7.2 Er is één manier om uw bestelling naar ons terug te sturen.
U kunt een mailtje sturen naar: info@sisterbrand.nl . Vermeld hierin uw voor –en achternaam, uw ordernummer, reden van retour. Wij nemen contact met uw op via de mail en sturen u het retouradres.
7.4 De kosten en de verantwoordelijkheid van de retourzending zijn voor uw rekening.
7.5 Indien goederen gebruikt, versleten, beschadigd of incompleet zijn, hebben we het recht de geretourneerde artikelen te weigeren.
7.6 Eigen risico koper
Artikel 8| Copyright
8.1 Alle foto’s, video’s en afbeeldingen die worden gebruikt door Sisterbrand zijn auteursrechtelijk beschermd. Zonder schriftelijke toestemming van Sisterbrand mogen foto’s, video’s en afbeeldingen niet worden gereproduceerd en in het openbaar worden gebruikt.
Artikel 9. | Geschillen
9.1 Alle rechtsverhoudingen worden uitsluitend beheerst door het Nederlands recht.
9.2 Heeft u een opmerking of een tip? Stuur een e-mail naar info@sisterbrand.nl , dan nemen wij contact met u op.
PRIVACY & COOKIES
Sisterbrand respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming. Sisterbrand zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling.
- Soorten persoonsgegevens die door Sisterbrand verwerkt worden:
Om uw bestelling in orde te maken en u op de hoogte te stellen van het bestelproces hebben we uw naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig. Telefoonnummer opgeven is niet noodzakelijk voor het plaatsen van een bestelling. Ordergegevens zijn nodig voor de Belastingaangifte en zullen bewaart worden tot 7 jaar na het plaatsen van de order.
Met uw toestemming slaan wij uw persoonlijke gegevens en de gegevens met betrekking tot de bestelling en het gebruik van onze diensten op. Dit doen wij zodat wij voor u het online winkelen zo optimaal en persoonlijk mogelijk kunnen maken.
U voert bij het plaatsen van een bestelling uw gegevens in bij Sisterbrand. Wij bewaren dan uw gegevens. Op de pagina’s waar persoonsgegevens van en naar de server worden gestuurd worden SSL-certificaten gehanteerd. Hiermee worden deze gegevens versleuteld verzonden waardoor ze niet kunnen worden onderschept. U kunt een account aanmaken met uw e-mailadres en een wachtwoord opgegeven zodat u uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en aflever- en betaalgegevens niet bij iedere bestelling opnieuw hoeft in te vullen.
Gegevens over het gebruik van onze site en de feedback die wij krijgen van onze bezoekers helpen ons om de webshop te verbeteren en te ontwikkelen.
- Informatie over de ontvangers van de gegevens
Sommige gegevens worden doorgestuurd naar derden om de website zo optimaal mogelijk te laten werken. Sisterbrand heeft de volgende derde partijen:
- – www,jouwweb.nl : Gegevens die je invult tijdens het plaatsen van een order of het versturen van een bericht worden opgeslagen op de servers van onze verwerker JouwWeb. JouwWeb zorgt voor een beveiligingsniveau dat past bij de te verwerken gegevens en neemt adequate maatregelen om gegevens te beschermen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Zo wordt bijvoorbeeld standaard gebruik gemaakt van een beveiligde SSL-verbinding.
- – Google: Sisterbrand gebruikt Google Analytics voor het volgende:
Sisterbrand gebruikt Google Analytics om bezoekersaantallen te meten, waarmee de website en de gebruikerservaring van de bezoekers verbeterd kan worden.
Sisterbrand deelt geen Analytics gegevens met Google.
Sisterbrand heeft een verwerkersovereenkomst afgesloten met Google Analytics.
Sisterbrand verzamelt geen gegevens via Google Analytics die gebruikt kunnen worden voor adverteren.
Sisterbrand bewaard de gegevens die door Google Analytics worden verzameld op de servers van Google gedurende 26 maanden.
3. – Stichting Mollie Payments: dit is de payment service provider van Sisterbrand waarmee de betalingen via iDeal worden verwerkt.
- Cookies
Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger.
RETOURNEREN
Wij willen graag dat u blij bent met het item en wij bieden onze excuses aan als dit niet zo is. Wanneer u uw item graag wilt retourneren, kan dat. Alleen hebben we hier wel een aantal regels voor.
- – Het item moet niet gepersonaliseerd zijn.
- – Het item moet ongedragen zijn.
- – Het item moet geretourneerd worden in de originele verpakking.
- – Het item moet binnen 14 dagen geretourneerd worden.
- – Het item moet bij Sisterbrand gekocht zijn.
We hebben de mogelijkheid de retourzending te weigeren als deze niet aan de eisen voldoet. U zult dan een mailtje ontvangen en uw geld niet teruggestort krijgen.
1.1 Hoe retourneren?
Verpak het item weer in de originele verpakking. Stuur een mailtje naar: Info@sisterbrand.nl met:
- Naam
- Datum
- Item dat je retourneert
- Reden van retour
U ontvangt hierna een mailtje met het adres waarnaar u uw retour-item kunt zenden.
- Verzend het item via PostNL terug naar het retouradres. Als wij het item hebben ontvangen (en het voldoet aan de eisen), nemen wij deze in behandeling. U wordt hierover op de hoogte gesteld.
- Als u uw item retour zendt, maar deze voldoet niet aan onze eisen, kunnen wij dit niet accepteren. U krijgt uw geld dan niet teruggestort op uw bankrekening.
- Als uw retourzending kwijt raakt in de post, is dit niet de verantwoordelijkheid van Sisterbrand. Wij kunnen in dit geval niks voor u betekenen.
-De kosten van het retourneren zijn voor de klant.-
Als wij uw retourzending hebben ontvangen, zal het geld binnen 5 dagen worden teruggestort.
- Ruilen:
Helaas is het niet mogelijk om een artikel te ruilen. Wilt u toch een andere maat of kleur? Dan kunt u uw item retour zenden en een nieuwe order plaatsen. Heb je gebruik gemaakt van een kortingscode en werkt deze code niet meer? Dan kun je hier helaas geen gebruik meer van maken. Gelukkig hebben we vaker kortingsacties, dus houdt onze website in de gaten!
VEELGESTELDE VRAGEN
1. Kunnen de sieraden tegen water?
- Wij raden aan om de sieraden niet of zo min mogelijk in contact te laten komen met water. Wij willen natuurlijk dat uw sieraad zo lang mogelijk mooi blijft. De 22 karaat goud laag is dun en kan door middel van regelmatig contact met water en chemicalen (zeep) langzaam vervagen. De 9.25 zilver kan in principe tegen water en zal niet roesten. De zilver kan alleen minder goed tegen zeep of shampoo, dus tijdens het douchen kunt u uw sieraad beter even af doen. 9.25 zilver kan wel wat zwart of dof worden. Geen zorgen, dit is niet schadelijk voor uw sieraad. Met zilverpoets kunt u dit gewoon oplossen.
2. Hoelang duurt het voordat mijn sieraad binnen is?
- Het duurt maximaal 2 weken om uw sieraad te maken. Hierna moet uw sieraad vanuit Bali naar Nederland verstuurt worden en dit zal een weekje duren. U heeft uw sieraad dus binnen 3 tot 4 weken binnen. Als er eventuele vertragingen ontstaan, wordt u hiervan op de hoogte gesteld.